Posted by: Haluk Çavuşoğlu | 14 April 2010

Web 2.0 ve Enterprise 2.0 Kavramlarının Tanımı

Bugünkü yazımızda “Web 2.0” ve “Enterprise 2.0” kavramlarını ele alacağız.

Web 2.0 Nedir?

“Web 2.0”, Internet’in 2000’li yılların ortalarında başlayan ve hızla gelişen bazı trendler sonrasındaki “yeni halini” sembolize etmektedir. ( Web 2.0 tanımları için bakınız : Wikipedia TR veya Wikipedia EN )

Bu yeni nesil Internet, Wikipedia, Facebook, Twitter, Delicious ve benzeri birçok yeni nesil Internet siteleri ve “web toplulukları”nı kullanan kullanıcıların yaratmakta oldukları içeriği ve bu toplulukların etkileşimli dünyasını sembolize etmektedir. Sadece bir kaç sene içerisinde Web 2.0 toplulukları inanılmaz bir hızla büyüyerek innovasyon, etkileşim, bilgi üretimi ve birleşik zekanın ne oranda gelişebileceğini dünyaya göstermiştir.

Enterprise 2.0 Nedir?

Bireylerin Web 2.0 kullanımları arttıkça, kurumlar gittikça artan bir şekilde müşterilerinin, iş ortaklarının ve çalışanların bu Web 2.0 topluluklarına üye olduklarını farketmiş ve kaçınılmaz olarak Web 2.0 toplulukları kurumların da ilgili alanına zorunlu olarak girmeye başlamıştır. Kurumlar bu topluluklara dahil olan müşterilerini, iş ortaklarını, çalışanlarını takip edebilmek ve anlayabilmek için Web 2.0 kavramlarına ve çözümlerine ilgi göstermeye başlamışlardır. Web 2.0’ı oluşturan sistemler, araçlar ve çözümlerin kurumlara dönük uzantısı “Enterprise 2.0” olarak adlandırılmaktadır.

Bir sonraki yazımızda Web 2.0’ı oluşturan temel kavramları ve felsefeyi ele alacağız.


Responses

  1. Merhaba,
    Bilgilendirmeler için teşekkür ederim.
    Çalışanların vaktini iş sosyal ağlarında daha fazla geçirmesi ve yeniliklere açık olması; bu kavramların gelişiminde rol oynamaktadır.
    Bu mecraları doğru kullanan kurumlar, hedef kitlesinde bağlılık kazandırabilir.


Leave a comment

Categories